WELCOME TO MY BLOG . DO FOLLOW && COMMENT OKAY :)

♥ SI JANTUNG HATI ♥

RAYA RAYA RAYA

Views
hye sayang-2 ku ! lagi 3 hari kita nak raya ! yeepeee mesti korang tak sabar kan ? sorry sangat coz aku da lama tak update blog aku yang comel nie :) 25 / 08 aritu aku baru je abes trial , paper kimia . perghh memang susah la trial . aku rasa add math aku macam failed jea . sob sob sob sedihnya :'( hope spm nanti senang , dan harap aku boleh lulus dengan cemerlang . doakan aku taww ! hehehe .
bercakap pasal raya nie kan , erm aku rase takde mood nak raya weyy . fyi , tahun nie kan first year aku beraya tanpa abah . tambah-2 pulak nak spm tahun nie kan ,  so memang suram je raya aku tahun nie .tapi yang peliknya , dalam takde mood tuh , shopping raya tetap diteruskan . siap beli baju yang agak mahal juga lah . pelik kan ? aishh , aku pown tak tahu kenapa . baju kurung ade lah dalam dua pasang , kuning dan hijau . harga pown boleh tahan mahal pulak tuh , RM140 dan RM60 . 

khamis aritu aku dah takde trial lagi , so aku cuti awal-2 , pegi lah melaka shopping . dengan ibu , angah dan kak nad , awek angah aku tuh . see , shopping sampai ke melaka . jauh bebenor kan ? actually , ibu ajak shopping kat seremban je . angah aku tu lah ajak pegi melaka . so pegi je lah kan . gerak dari jelebu pukul 10 , singgah seremban kejap , cari baju nenek . then dalam pukul 12 sampai melaka . terus pegi MP . barang yang dicari dan berjaya dibeli ofkos seluar dan kasut ibu aje . lawak kan ? pegi MP , juz beli 2 barang tuh =,=

petang tuh sebelum berbuka , kitaorang merayau dekat bazar TAMAN CEMPAKA kalau tak silap aku lah . saje jalan-2 semantera nak tunggu waktu berbuka . ibu dah siap order makan kat satu kedai nie , tapi aku lupa pulak nama kedai tuh . kedai tuh unik , sebab tak makan kat dalam pinggan , tapi kat dalam nyiru . hah kalau tak silap aku , nama kedai tuh DE ' NYIRU . yeahh , berbalik pada cerita aku tadi , akhirnya jumpa jugak dengan baju yang agak menarik perhatian aku . baju kurung moden wane hijau , siap ade labuci lagi you ! haha . first time tuh aku pakai baju macam tuh . ayoyo . baju tuh untuk pakai pagi raya nanti . baju untuk pakai kat jamuan sekolah nanti baju wane kuning . tak sanggup aku nak pakai baju wane hijau tuh kat sekolah . vogue sangat , takut cikgu-2 jeles la pulak nanti kan :P

lepas berbuka , kitaorang gerak balik , tapi singgah pulak senawang . pekena sate dan rilek-2 kejap . then pegi jenjalan kat area dataran senawang tuh . ade jual macam-2 jenis baju . sempat lah beli baju kurung aku wane kuning tuh , dan baju ibu . aku ada terjumpa tudung ala-2 yuna pakai . cantik siak ! akak yang jual tudung tuh pown pakai tudung yuna tuh . aku nak beli , tapi sayangnya mahal . RM52 . ohhemmmgiiiee mahalnya . last-2 tak jadi beli . kempunan nak pakai . takpelah , nanti bila tudung macam tuh da banyak jual dan murah , boleh lah aku beli dan pakai :)

sedar tak sedar , jalan punya jalan , jam sudah menunujukkan ke angka 12.15 malam . aku memang dah penat weyy . berjalan sakan satu hari suntuk . sebenarnya aku tak kisah pown balek lambat-2 , dah biasa dah lepak dengan angah aku tuh malam-2 , tapi seriusly aku penat dan tak cukup tidur . sebab malam rabu tuh aku pegi KL , hantar nenek aku pegi klinik . balek dari KL tuh pown dah pukul 1 . ohhh mane tak penatnya kan ? haha . baju kurung dan tshirt dah cukup . kasut dan tudung tak sempat beli . mesti korang pelik kan ? jalan punya lah lama , shopping punya lah jauh , tudung dan kasut pown tak sempat nak beli . 
ade memang lah ade jual kasut , tapi sayangnya takde yang berkenan di hati . kang kalau main tangkap muat je , takut menyesal dan ofkos aku memang takkan pakai dah kasut tuh . bila dah ade yang berkenan , tup-2 takde saiz lah pulak . sama lah ceritanya macam baju kurung aku nak beli kat melaka tuh . baju yang aku suka memang banyak , tapi saiz pulak takde . yang ade sumenye besar-2 . korang nak tahu saiz baju aku ? XS bai atau saiz betulnya 36 . kemain susah aku nak cari baju . last-2 baju kurung aku tuh dua-2 nya saiz 38 . aku sebat je lah . malas nak fikir . penat dah aku mencari . aku nie sebenarnya bukan jenis yang memilih sangat pasal baju . aku nie jenis bila dah jumpa baju yang aku dah suka , tanpa berfikir panjang , terus capai baju tuh dan bayar . tapi aritu aku tak tahu kenapa tiba-2 aku boleh jadi seorang yang suka memilih .

lastly semalam , beli je lah kasut dan sandal kat klawang . murah dan senang . comel pown comel . tinggal nak beli tudung a.k.a selendang je lagi . maybe malam nie aku dan angah , mybe dengan beberapa kawan kitaorang lagi ( cheh ayat punya lah skema :P ) akan turun seremban balek . nak beli tudung je lagi . then pegi lah jenjalan . wahhh bestnya ! tak sabar weyy nak berjalan sebab aku nie memang kaki jalan ! :)
fuhh mesti penat korang dok baca pasal kisah shopping aku nie kan ? sorry sebab panjang sangat aku membebel sampai korang naik bosan nak baca kan ? haha . papepown dari aku , SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN :)

jom usha pic :)

peace yaww :)
pic nie diambil dlm kete , baru keluar dari MP :)
buruk =,=
aku dekat MP :)
dekat MP dengan kak nad , bakal akak ipar aku :)

** sorry coz tak upload banyak pic . pic yang lain dekat fon angah aku . malas nak tranfer kat lappy . hehe



♥ Puas hati? LIKE je :)

0 orang budak HOT :):

TERIMA KASIH SUDI MELAWAT BLOG EQA. SILA DATANG LAGI OKAY :)