WELCOME TO MY BLOG . DO FOLLOW && COMMENT OKAY :)

♥ SI JANTUNG HATI ♥

12 - 01 - 2012

Views



Ehem-2. dah lama rasanya aku tak update blog kan? rindu aku tak? hikhik. okay malam ni memang banyak benda aku nak story kan. ada 3 story. aku campur sekali dalam 1 post ni je la kay? okay 1st story pasal lesen kereta, 2nd story pasal hang out dengan akak aku tadi and 3rd story. jeng-3 ofkosla pasal result spm aku!

1st story :
semalam, 11 - 01 - 2012, aku menghadiri satu ceramah / kpp kowt nama dia. aku pun kurang pasti la kan. ceramah tu kat nilai. AKADEMI MEMANDU NILAI. jauh kan? aku pun tak tahu kenapa cina tu pegi hanta ceramah jauh sangat. hantar kat seremban kan senang. haishh. memang tak best langsung sebab aku takde kawan pun masa kat sana. sedih wey. sorang-2 jea, cam orang bodoh rasanya. aku ni tak pandai sangat cari kawan. kesian kan? aku just peramah bila dah kenal seseorang tu lama. apa pun tak boleh la aku ni. aiyoo! actually dari klawang kitaorang berenam naik kereta avanza. sayangnya semua yang pegi sama dengan aku tu, semuanya aku tak kenal. haishh. 4 lelaki, 2 perempuan termasuk aku la. naik dengan tauke besar tempat aku amek lesen kereta tu. satu lagi kereta kancil tauke num 2 bawak budak cina 2  orang. budak perempuan yang sama pegi dengan aku tu lak tak sama dengar ceramah dengan aku. dia pegi test motor pulak. budak lelaki 3 orang tu sama dengan aku, tapi takkan aku nak lepak dengan dorang lak kan? kenal pun tak. budak laki sorang lagi tu aku rasa pun amek test motor. okay sampai jea kat sana, aku tengok perghh ramai seyh orang yang mahu amek ujian komputer. aku jea baru nak dengar ceramah. kesian kan? tu la lambat-2 lagi. hikhik. datang-2 jea terus pegi daftar. hah nak tahu 1 insiden lawak tak masa aku kat sana? haishh sumpah lawak wey. salah aku la. menggelabah jea lebih. tak fokus, kan da malu. hah gini. masa aku pegi daftar tu, aku rasa akak tu dah ada bagitahu aku, pegi masuk bilik kuliah 1. tapi aku ungkin tak dengar. ala biasala aku ni kan pekak badak sikit an. aku tak dengar and tak perasan yang dia ada suruh aku pegi bilik kuliah 1 tu. so nak dijadikan cerita, aku pegi la melepak kat luar ofis tu dengan budak perempuan yang sama-2 dari klawang tu. lepak punya lepak, jam nak dekat kul 10. ramai budak yang dah pegi masuk bilik kuliah and ada yang dah pegi amek ujian komputer. budak perempuan yang dengan aku tu pun dah nak pegi test motor dah. aku je terpinga-2 dok sorang-2 kat luar tu. then tiba-2 aku terdengar akak yang daftarkan aku tu panggil nama aku. aku pun masuk jumpa dia. dia tanya mana aku pegi. sepatutnya aku kene pegi dengar ceramah kat bilik kuliah 1. perghh masa tu aku rasa macam nak lari balik rumah jea. nasib baik la jauh. then dengan muka slumber badak, aku pun pegi la masuk bilik kuliah tu. aku masuk-2 jea, nampak dah ramai orang kat dalam bilik tu. malu takyah cakap la. semua tempat dah penuh. aku pun pegi lah kat depan bilik tu. pengajar tu tanya NUR ATIQAH NOREZAN? aku dengan senang hati tersenyum malu. dah la lambat, kena pulak duduk depan sekali dengan sorang amoi ni. atas aku umur dia. aku buat muka slumber badak aku la. masa masuk tu, aku tahu semua orang pandang aku, termasuk la 3 orang budak lelaki yang sama dari klawang tu. aku?? hah apedehal, watlek watpis je la. padahal dalam hati, hanya Allah yang tahu. aku nak tanya korang, kalau korang kat tempat aku, mesti korang malu kan? hah camtu la yang aku rasa. tapi nasib baik takde orang kenal aku. ada hikmah di sebalik jauh aku dapatkan khidmat ceramah ni. haishh salah aku jugak. sapa suruh tak dengar arahan akak tu? kan dah kena. and paling nasib baik, masa aku masuk bilik kuliah tu, ceramahnya belum bermula lagi. and paling penting, bukan aku sorang yang lambat. ada budak lelaki kowt yang lambat jugak. fuhhh! pengajar tu memang ada bagi rehat 4 minit, kalau nak pegi toilet ke kan. rehat makan tengahari pukul 11.30 - 12. tapi aku tak keluar pun. duduk je la dalam bilik tu dengan sorang dua budak yang tak keluar makan gak. ceramah tu berlangsung dari pukul 10 - 3. berakhirnya ceramah tu, kena pulak masuk ofis balik nak dapatkan ic aku. okayy lepas tu bergerak balik. perghh memang penat sangat, dengan sakit tengkuknya lagi. sampai dekat depan rumah tauke besar tu, dia turunkan 2 orang budak lelai kat situ sebab budak-2 tu naik motor. aku, budak perempuan yang namanya WAN tu, and sorang budak lelaki, tauke besar tu hantar ke rumah. budak lelaki tu rupanya dok dekat kampung bandar tinggi, ala dekat-2 dengan taman aku seyh tapi kenapa aku tak kenal dia? hikhik. arghh biarkan je la. sekarang aku nak fokus dekat ujian komputer lak minggu depan. tauke tu suruh kteorang baca dulu buku undang-2 tu, bila dah okay, kol dia. so aku ingat nak amek ujian komputer tu rabu depan la. tak tahu la budak-2 lelaki tu amek bila. minta-2 dorang amek sama dengan aku la. atleast ada la gak kawan yang sama kampung. lupakan saja insiden memalukan tu. now fokus fokus fokus! aku nak kawal neves aku yang terlampau ni. kalau korang nak tahu, aku ni memang cepat neves and menggelabah. sebab tu kawan-2 sekolah aku panggil aku menggelabah. hahaha. best kan nama tu? LOL

2nd story :
okay dah tutup story pasal lesen kereta and insiden memalukan. so sekarang nak cerita pasal hang out dengan akak aku tadi. akak aku dari rawang. semalam dia dari utp, then tido umah kak long dia. tadi kteorang hang out berdua. aku pulak dari klawang naik bas sesorang taw. 1st time tu. tapi best wey. hikhik. kteorg jalan-2 and share banyak story sama-2. rindu kowt kat akak aku tu walaupun baru lepak sama masa malam tahun baru dulu. hah kteorang tengok wayang cerita KERAMAT. cerita hantu yang tak berapa nak best. buat rugi je tengok. ehem. tak tahu lah kenapa harini aku macam kalut jea, asyik salah cakap and menggelabah. akak aku tu apa lagi, dia pakat gelakkan aku. bertuah punya akak. story pasal hang out ni tak banyak pun sebenarnya. aku just nak cakap yang aku sayang sangat-2 kat akak aku tu. NUR SYUHAIDA MOHD PERIL, ILOVEYOUUU !! yeay esok petang kteorang keluar lagi. nak isi borang upu aku and bincang pasal bisnes. hah bisnes apa? ada lah, rahsia dulu buat masa ni. nanti aku storymorry kat korang ea. tunggu !

3nd story :
lastly pasal result spm. bukak-2 fesbuk tadi, aku terbaca status sorang member aku. dia dengar khabar angin, result spm akan keluar 23 or 28 februari ni. memag tak ahh kan. gila awal wey. aku pun belum ready lagi nak tahu result aku. dengan borang upu nya belum berisi lagi. ye lah, pilihan raya kan bulan 3 nanti. adoyai masa batch aku lah, dia nak keluarkan result spm awal. eiyaii tak puas hati lak ai. geram weyy! hurm papepun, nak buat acano lagi kan. spm dah buat dah pun, tunggu nak tahu resultnya je lagi. hope semuanya akan okay. aku tak nak gagal. aku risaukan MATH, ADDMATH && KIMIA aku. aku nak math aku credit. addmath and kimia tu lulus! wajib lulus walaupun masa trial dulu 2 subjek ni aku gagal. hm risau sangat. aku tak nak kecewakan ibu and family aku. dulu aku main-2. aku tahu tu. tapi nak menyesal pun dah tak guna. sekarang ni apa yang aku mampu buat, just berdoa and solat hajat. YA ALLAH, berilah keajaibanmu itu. aku harap sangat result spm aku gempak macam result pmr aku dulu. masa pmr dulu, sungguh aku terkejut and tak sangka dapat 5A. so aku harap result spm aku pun boleh buat family aky tersenyum,. and paling penting, aku dapat melanjutkan pelajaran ke menara gading. hanya itu harapan aku YA ALLAH! korang pun, doakan untuk aku ea?? kalau nak ditanya perasaan aku sekarang. hm still berdebar-2 tapi dah tak sehebat tadi. aku dah mampu kawal diri aku untuk rileks. alhamdulillah :')


STORY TAMAT !! SELAMAT MALAM !! :)

♥ Puas hati? LIKE je :)

2 orang budak HOT :):

red purple ♥ said...

kak eqa , same lhaa ...kwn2 un pnggil kite mcm uh . GELABAH aka KABOT ! . hee =)

Amirahh said...

singgah sini :)

TERIMA KASIH SUDI MELAWAT BLOG EQA. SILA DATANG LAGI OKAY :)